Palác Lucerna Komerční Banka Europa Cinemas
TripadvisorFacebook
Facebook

Kino Lucerna                                                           

Ozvěny Noir Film Festivalu 2019

Ozvěny Noir Film Festivalu 2019

29.11. v malém sále kina Lucerna

Předprodej na ozvěny Noir Filmového Festivalu bude spuštěn 28.10.

Opět po roce budou moci filmoví nadšenci z Prahy zhlédnout vybrané snímky, které ve svém programu uvedl letošní Noir Film Festival. Tradiční čtyřdenní přehlídka zaměřená na fenomén filmu noir se tento rok již posedmé uskutečnila koncem srpna na hradě Křivoklát. Návštěvníci Kina Lucerna, které bude Ozvěny Noir Film Festivalu v pátek 29. 11. a v sobotu 30. 11. hostit, se mohou těšit na první americký film Alfreda Hitchcocka Rebecca (1940), slavný noir Fritze Langa Šarlatová ulice (1945), filmovou adaptaci jednoho z románů Cornella Woolriche Křik Chlapce (1949) a Tarantinovy Gaunery (1992), kteří jsou podvratnou variací lupičských noirů, jež byly hlavní tématem letošního ročníku Noir Film Festivalu.

 

Více info

NFF: Gauneři

Většina lupičských noirů z 40. a 50. let klade důraz na precizní plánování loupežného přepadení a jeho provedení. Tarantinovi Gauneři však tyto konvence boří od samého začátku, kdy sice sledujeme zlodějskou partu na společné schůzce, avšak namísto přípravy na blížící se akci všichni jen prázdně tlachají. Kdo by si nepamatoval entuziastický výklad Madonniny písně Like a Virgin z úst Pana Hnědého ztvárněného samotným režisérem? Po této typicky tarantinovské dialogové předehře přijde náhlý skok k důsledkům nevydařené loupeže, kterou vlastně nikdy neuvidíme. Pan Oranžový je postřelen a s pány Bílým a Růžovým čekají na smluveném místě na zbytek party, jež je roztříštěná jako vyprávění filmu samo. Podvratné střídání několika časových rovin objasňujících vztahy postav Tarantino později zúročil v kultovním Pulp Fiction (1994). /Jana Bébarová/ Zobrazit více

2D ČT 15
2DČT

29. 11. pátek

135,00 19:00
Více info

NFF: Šarlatová ulice

Ve filmové trilogii spojené ústřední herečkou Joan Bennett upustil Fritz Lang od sociální kritiky a pozornost zaměřil na téma potlačované milostné touhy. Konkrétně se jednalo o noiry Žena za výlohou (The Woman in the Window, 1944), Šarlatová ulice (1945) a Tajemství za dveřmi (1948), k nimž lze přiřadit i pozdější, neprávem opomíjený Langův noir Dům u řeky (1950). V prvních dvou sekundoval Joan Bennett herec Edward G. Robinson v roli postaršího muže žijícího v neuspokojivém manželství s dominantní ženou, od níž utíká ke smyslné a tajemné femme fatale, jež do jeho stereotypního života přináší vzrušení a nepoznanou vášeň. Kvůli ní se zaplétá do vraždy a jeho klidný život se mění v noční můru. Jako v řadě jiných filmů 40. let se i zde se odráží dobové vlivy psychoanalýzy a freudismu. /Jana Bébarová/ Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

29. 11. pátek

135,00 21:00
Více info

NFF: Křik chlapce

Při srovnání Křiku chlapce a Hitchcockova Okna do dvora (1954) lze odtušit, že jde o původní látky stejného autora – Cornella Woolriche. Podstatně méně známý, leč neméně precizní Křik chlapce režírovaný někdejším kameramanem Tedem Tetzlaffem totiž slavný Hitchcockův film ve své zápletce jasně evokuje: hlavní hrdina z okna náhodou spatří zločin a svépomocí se mu snaží přijít na kloub. Ozvláštněním je fakt, že ústřední roli sehrál – na film noir vskutku netradičně – malý kluk (ztvárněný dětskou hvězdou Hollywoodu Bobbym Driscollem). Jelikož má Tommy bujnou fantazii, nelze se divit, že jeho vyprávění nikdo nevěnuje zvláštní pozornost. Snímek překvapí i na svou dobu odvážně a především věrohodně nasnímanou závěrečnou sekvencí, kdy se chlapec snaží uniknout vrahovi. /Jana Bébarová/ Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

30. 11. sobota

135,00 18:45
Více info

NFF: Rebecca

Americkým debutem Alfreda Hitchcocka se původně měl stát příběh založený na zkáze Titaniku. Režisérův zaměstnavatel, věhlasný producent David O. Selznick, ale změnil názor a pověřil jej adaptací románu britské autorky Daphne du Maurier Rebecca, který zrovna okupoval přední místa žebříčků prodejnosti. Selznick a Hitchcock se během vzniku scénáře i později během natáčení často přeli, ale z jejich konfliktu vzešla elegantní gotická romance, která okamžitě iniciovala nový hollywoodský trend. Že výsledek nakonec odrážel spíše producentovu vizi, dokládá mimo jiné to, že Selznick si z oscarového ceremoniálu odnesl cenu pro nejlepší film (svou druhou v řadě, protože o rok dříve triumfoval s Jihem proti Severu /Gone with the Wind, 1939/), zatímco Hitchcock se dočkal „pouze“ nominace (porazil jej John Ford). /Milan Hain/ Zobrazit více

2D ČT 12
2DČT

30. 11. sobota

135,00 20:30
Pro lepší přizpůsobení obsahu pro Vás, bezpečnosti, měření statistik návštěvnosti a lepší zpětné vazbě tento web používá cookies. Klikáním a navigováním po stránce souhlasíte s tím, že sbíráme o Vás anonymní informace přes cookies. Více informací o používání cookies na naší stránce najdete zde.